مدل خودارزشيابيهاي مركزي، يك مدل كلي و يكپارچه از صفات شخصيتي است كه در سال ۱۹۹۷ توسط جاج، لوكي و دورهام معرفي گرديد. خود ارزشيابيهاي مركزي شامل ارزشيابيهاي اساسي هستند كه افراد درباره خودشان، جهان و ديگران دارند. خود ارزشيابيهاي مركزي عقايد شخص درباره توانمنديها (كنترل زندگي) و كفايتهايش (عملكرد، فرايند مقابله، موفقيت) را دربر ميگيرند. جاج و همكاران به منظور طراحي مدل خودارزشيابيهاي مركزي از چهار صفت خاص شامل: عزت نفس، كانون كنترل، رواننژد گرايي و خود كارآمدي كلي استفاده نمودند. تاكنون پژوهشگران خود ارزشيابيهاي مركزي را بهطور غيرمستقيم و با رجوع به مقياس صفاتي كه تشكيل دهنده اين سازه هستند، اندازهگيري ميكردند اما آنگونه كه جاج و همكاران استدلال ميكنند، براي اندازهگيري اين سازه بهتر است از مقياسهاي كوتاهتر و مقياسهايي كه بهطور مستقيم اين سازه را اندازهگيري ميكنند، استفاده كرد. با وب سايت دانلود پرسشنامه ايران تحقيق همراه باشيد.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۳۱ شهريور ۱۳۹۷ساعت:
۱۱:۰۳:۲۸ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:
تمايزيافتگي خود عبارت است از توانايي به دست آوردن كنترل عاطفي و در عين حال، ماندن در جو عاطفي خانواده. اين مفهوم بيانگر ميزان توانايي فرد براي تفكر واقعبينانه راجع به موضوعات عاطفي در خانواده است. تمايزيافتگي شامل نوعي ظرفيت درون فردي براي متمايز كردن تفكر و احساس و نيز توانايي بين فردي براي حفظ استقلال درون بافت روابط عميق با افراد مهم زندگي است. از جمله ابزارهايي كه براي سنجش تمايز يافتگي ساخته شده است پرسشنامه تمايزيافتگي خود (DSI) است. با وب سايت دانلود پرسشنامه ايران تحقيق همراه باشيد.
معرفي پرسشنامه تمايزيافتگي خود (DSI)
پرسشنامه تمايزيافتگي خود (DSI) داراي ۴۳ آيتم بوده و توسط اسكورون و فريدلندر در سال ۱۹۹۸ ساخته شده است كه شامل ۴ خرده مقياس واكنشپذيري عاطفي، جايگاه من، گريز عاطفي و همآميختگي با ديگران است و در طيف ليكرت ۶ درجهاي پاسخ داده ميشود. خرده مقياس واكنشپذيري عاطفي (۱۱ ماده) بازتاب دهنده درجهاي است كه فرد به محرك محيطي با حساسيت بيش از حد يا با تغييرپذيري عاطفي پاسخ ميدهد. خرده مقياسِ جايگاه من (۱۱ آيتم) كه در كنار تعريف واضح حس خود، ميزان وفاداري به عقايد شخصي را در زماني كه فرد مجبور به انجام خلاف عقايد خود است، مشخص ميكند. خرده مقياس گريز عاطفي (۱۲ آيتم) نشان دهنده احساس ترس از صميمت و احساس آسيبپذيري بيش از حد در ارتباط با ديگران است. سرانجام خرده مقياس هم آميختگي با ديگران (۹ آيتم)، نشان دهنده درگيري در روابط بيش از حد عاطفي با ديگران است.
سايت خريد پرسشنامه و پروتكل روانشناشي ايران تحقيق را مشاهده كنيد
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۳۱ شهريور ۱۳۹۷ساعت:
۰۹:۱۸:۰۲ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:
ميدانيم كه چاپ هر كتابي به خودي خود ارزش و اعتباري ندارد. اعتبار كتاب به دارا بودن شناسنامه كتاب و درج آن در صفحات اوليه كتاب است. گرفتن مجوزهاي قانوني براي كتاب، تمامي حقوق مادي و معنوي آن را براي نويسندگان محفوظ ميكند. تمامي كتابهايي كه بدون مجوزهاي قانوني چاپ ميشوند به لحاظ پيگيري قانوني و مالكيت به هيچ وجه قابل پيگيري نيستند. به اين خاطر در اين مطلب كه با عنوان گرفتن مجوز براي چاپ كتاب ارايه دادهايم سعي خواهيم كرد مدارك لازم و مراحل گرفتن مجوز براي چاپ كتاب را به صورت تفصيلي و جزء به جزء ارايه كنيم. همچنين در اين مطلب سعي نمودهايم فرمهاي مربوط به گرفتن مجوز براي چاپ كتاب را براي متقاضيان چاپ كتاب آماده دانلود نماييم. با وب سايت چاپ كتاب نارون همراه باشيد.
گرفتن مجوز براي چاپ كتاب
در چاپ كتاب به سه نوع مجوز احتياج داريم. اين مجوزها عبارتند از شابك، فيپا و اخذ مجوز ارشاد.
۱- اخذ شابك از خانه كتاب
معمولا انتشارات ليستي از شابك هاي صادره دارد كه ميتواند هر يك از اين شابك ها رو به يك كتاب جديد اختصاص دهد. بنابراين، ناشران قانوني، شماره شابك كتاب را در اختيار دارند كه بعد از آماده شدن كتاب شماره شابك را به كتاب ارايه ميدهد. اخذ شماره شابك پروسه زمانبري نيست و ميتوان بعد از آماده شدن كتاب شماره شابك را براي آن دريافت نمود.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ساعت:
۰۴:۵۲:۲۶ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:
در چند دهه اخير موضوع هوش هيجاني موردتوجه پژوهشگران و محققان قرارگرفته است. عليرغم اين عقيده كه هيجان و هوش دو مفهوم مغايرند، از دهه ۱۹۲۰ موضوع هيجان در ادبيات مربوط به هوش گنجاندهشده است. درحاليكه تلقي منفي از اشخاصي وجود داشت كه هيجانهاي خود را ابراز ميكردند، از دهه ۱۹۶۰ و بعدازآن بعضي از پژوهشگران اظهار داشتهاند كه هيجانها قادرند تفكر شخص را هدايت كرده و فرد را در جهت حل مسئله سوق دهند. ريشه هوش هيجاني را ميتوان در مفهوم هوش اجتماعي ثرندايك و هوش ميان فردي گاردنر جستجو كرد. در سال ۱۹۹۰ سالووي و ماير اولين تعريف و مدل رسمي از هوش هيجاني را ارائه نمودند. آنها هوش هيجاني را بهعنوان توانايي درك و ابراز هيجان، تطبيق هيجان با افكار، فهم و استدلال با استفاده از هيجان خود و ديگران تعريف كردند. پسازاين، هوش هيجاني در طول زمان بهوسيله پژوهشگران به شكلهاي مختلفي تعريفشده است. مدلهاي هوشي هيجاني يا توانايي محورند يا تركيبي از توانايي ورگههاي شخصيتي. مرور ادبيات هوش هيجاني حاكي از اين است كه مدل توانايي ذهني ماير و سالووي باعث بيشترين پژوهشها گرديده است. با وب سايت دانلود پرسشنامه ايران تحقيق همراه باشيد.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ساعت:
۱۱:۵۱:۱۲ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:
پيوند با مدرسه اشاره به ارتباطاتي دارد كه فرد با مدرسه و ديگر جنبههاي زندگي تحصيلي دارد. مادوكس و پرينز، باتيستيچ و همكاران و اولسنر و همكاران پيوند با مدرسه را شامل مشاركت در مدرسه، تعهد به ارزشها و باور نسبت به مدرسه تعريف كردهاند. همچنين آندرمن و آندرمن پيوند با مدرسه را احساس دانشآموزان از مورد احترام واقعشدن و احساس راحتي در مدرسه ميدانند. پيوند با مدرسه نشاندهنده يك اصطلاح گسترده است كه براي توصيف روابط دانشآموزان با مدرسه استفادهشده است. اولين درك جامع در مورد پيوند با مدرسه بر اساس نظريه پيوند اجتماعي يا كنترل اجتماعي هيرشي مفهومسازي شده است. در اين نظريه پيوند با مدرسه نتيجه چهار عامل دلبستگي، تعهد، مشاركت و باور به مدرسه ذكرشده است. ازنظر هيرشي هركدام از اين عناصر همبستگي بالايي با بقيه دارد و تضعيف يك عنصر به تضعيف بقيه خواهد انجاميد. در نظريه جديد گات فردسون و هيرشي پيوند با مدرسه نتيجه خودكنترلي فرد در نظر گرفتهشده است. طبق اين نظريه دانشآموزاني كه خودكنترلي پاييني دارند، در پيوند با مدرسه نيز دچار مشكل خواهند شد. در مدل رشد اجتماعي كه گسترشيافته نظريه كنترل است، فرصت براي درگيري يا مشاركت، مهارت براي مشاركت و تقويت اين مشاركتها سه عامل ضروري در پيوند با مدرسه است كه بعد كليدي در مدل رشد اجتماعي مشاركت است. اساس نظري ديگر در توضيح پيوند با مدرسه نظريه اجتماعي است كه پيوند با مدرسه را نتيجه ارزيابي افراد از شايستگيها يا اثربخشيشان در انجام دادن رفتارهاي موفقيتآميز در مدرسه ميداند و بر پايه همين نظريه بر خودكارآمدي تأكيد شده است. با وب سايت دانلود پرسشنامه ايران تحقيق همراه باشيد.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ساعت:
۱۰:۵۲:۲۲ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:
نگارش و چاپ كتاب خوب يك موفقيت بزرگ محسوب ميشود. نگارش و چاپ كتاب خوب اين شانس را به شما ميدهد كه نام خود را به خوانندگان معرفي كنيد و در ميان آنها شهرتي كسب كنيد و در كنار آن درآمدي نيز داشته باشيد. در اين مطلب سعي ميكنيم برخي از بهترين نكات ممكنه را در نگارش و چاپ كتاب گردآوري كنيم. واقعيت اين است كه بسياري از نويسندگان معروف اگر نوشتههاي خود را در صندوق خانه خود نگه ميداشتند به شما اطمنيان ميداديم كه هيچ وقت شهرتي كسب نميكردند. در واقع اين نگارش كتاب و چاپ و انتشار آن است كه ميتواند اين مزيت را به شما ارايه كند. همچنين، تا زمانيكه كتابي به وجود نيامده و خوانده نشود، هيچگاه نميتوان نوشتههاي فردي را ارزيابي كرد و خوانندگان نيز به دنبال آثار او باشند. بنابراين، تبليغات منفي ديگران را كنار بگذاريد و كارتان را شروع كنيد. بسياري از بزرگترين نويسندگان قبل از اينكه كتابي را بنويسند اگر به دوستان و آشنايان آنها گفته ميشد كه در ۲۰ سال آينده اين فرد تبديل به مشهورترين نويسنده جهان خواهد شد، شايد پوزخندي تحويل شما ميدادند. يا بارها برخي ورزشكاران را ديدهايد كه قبل از ورود به ورزش حرفهاي بسياري باور نميكردند كه اين فرد بتواند حتي روزي در ورزشگاه به عنوان تماشاگر حاضر شود؛ اما با تعجب و شگفتي دوستان و آشنايان بعد از مدت كوتاهي در بهترين عرصههاي بينالمللي ورزشي حاضر شده و حتي قهرمانيهاي بسيار مهمي را كسب نمودهاند. بنابراين، واكنشهاي منفي احتمالي اطرافيان را كنار بگذاريد و اگر به كار نويسندگي علاقه داريد شروع كنيد. در اين مطلب قصد داريم به چاپ كتاب و توصيف فرآيند جامع آن بپردازيم و نكات مهم و مراحل آن را بازگو كنيم. با وب سايت چاپ كتاب نارون همراه باشيد.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ساعت:
۰۴:۴۲:۵۰ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:
دانش آموزان و دانشجويان براي موفقت تحصيلي نياز به مهارتها و تواناييهايي دارند. اگرچه برخي خصوصيات شخصيتي و هوشي قابل تغيير نيستند اما با تغيير و بهبود در برخي حيطههاي ديگر ميتوان ميزان موفقيت آنها را افزايش داد. يكي از اين حيطهها مهارتها و عادتهاي مطالعه است. عادت هاي مطالعه شامل مجموعهاي از عادتهاي خواندن، فنون يادگيري، حافظه، برنامه زماني، شرايط فيزيكي، امتحان و ارزشيابي است. از جمله ابزارهايي كه براي سنجش عادتهاي مطالعه ساخته شده است و به گستردگي توسط والدين و معلمان مورد استفاده قرار ميگيرد، پرسشنامه عادت هاي مطالعه (PSSHI) است.
معرفي پرسشنامه عادت هاي مطالعه (PSSHI)
پرسشنامه عادت هاي مطالعه (PSSHI) كه معادل انگليسي آن Palsane & Sharma Study Habit Inventory است توسط پالساني و شارما ساخته شده است و شامل ۴۵ ماده است. آزمودني ميتواند براي هر ماده يكي از سه گزينه ”هميشه يا بيشتر اوقات”، “بعضي اوقات” و يا “بندرت يا هرگز” را انتخاب كند. پرسشنامه عادت هاي مطالعه (PSSHI) در مجموع ۸ حيطه را ميسنجد كه عبارتند از: تقسيم بندي زمان، وضعيت فيزيكي، توانايي خواندن، يادداشت كردن، انگيزش يادگيري، حافظه، برگزاري امتحانات، و تندرستي. اين پرسشنامه جهت اجرا در گروههاي ۲۵ الي ۵۰ نفره مناسب است و گرچه محدوديت زماني وجود ندارد اما بهتر است در ۲۰ الي ۲۵ دقيقه تكميل شود.
سايت خريد پرسشنامه و پروتكل روانشناشي ايران تحقيق را مشاهده كنيد
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ساعت:
۱۱:۰۸:۲۱ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:
اضطراب حالت واكنشي است شامل احساسهاي نامطلوب تنش كه به صورت آگاهانه ادراك ميشود و با برانگيختگي دستگاه عصبي خودمختار مرتبط است. از سوي ديگر اضطراب صفت نوعي صفت ديرپاي شخصيتي است و به تفاوتهاي نسبتاً ثابت فردي در آمادگي براي مضطرب شدن مربوط است. اگرچه پرسشنامههاي بسياري براي سنجش اضطراب ساخته شدهاند (براي مثال پرسشنامه اضطراب بك و پرسشنامه اضطراب زونگ) اما پرسشنامه اضطراب حالت – صفت اسپيلبرگر (STAI) معروفترين ابزار براي سنجش اضطراب حالت – صفت است.
پرسشنامه اضطراب حالت – صفت اسپيلبرگر (STAI) كه معادل انگليسي آن state-trait anxiety inventory است در سال ۱۹۷۰ توسط اسپيلبرگر ساخته شد. اين پرسشنامه حاوي ۴۰ سوال است كه از ۲۰ سوال اختصاص به اضطراب حالت و ۲۰ سوال اختصاص به اضطراب صفت دارد. سوالات مربوط به اضطراب حالت در طيف ليكرت چهار گزينهاي نمره گذاري ميشوند كه عبارتند از: به هيچ وجه، گاهي، عموماً، خيلي زياد. و سوالات مربوط به اضطراب صفت نيز به همان صورت ۴ گزينهاي نمره گذاري ميشوند كه عباتند از: تقريباً هرگز، گاهي اوقات، بيشتر اوقات و تقريباً هميشه.
در نهايت دو نمره به دست ميآيد كه نمره اول نشان دهنده اضطراب حالت و نمره دوم نشان دهنده اضطراب صفت است. هر فرد نيز ميتواند در اين دو نوع اضطراب نمراتي بين ۲۰ تا ۸۰ كسب كند.
سايت خريد پرسشنامه و پروتكل روانشناشي ايران تحقيق را مشاهده كنيد
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ساعت:
۰۹:۳۷:۵۲ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:
موسسه چاپ و نشر كتاب نارون در خدمت آن دسته از دانشجويان، مترجمان و افرادي است كه قصد چاپ كتاب با تيراژ پايين را دارند. بسيار از دانشجويان، هنرمندان و مترجمان به دلايل مختلفي متقاضي چاپ كتاب با تيراژ پايين هستند كه متاسفانه بسياري از انتشارات به خاطر به صرفه نبودن آن اقدام به چنين كاري نميكنند. براي مثال، دانشجوياني كه توانستهاند اثر علمي و دانشگاهي فاخري را گردآوري و تاليف نمايند اغلب به خاطر كمبودهاي مالي نميتوانند آنها را به چاپ و نشر برسانند و دست رنج علمي آنها احتمال دارد به خاطر عدم چاپ مورد سوءاستفاده قرار گيرد و از اين نظر زيانهاي غيرقابل جبراني به آنها وارد ميشود. از سوي ديگر بسياري از دانشجويان برحسب نياز خود براي مصاحبههاي علمي از جمله مصاحبه گزينش هيئت علمي و مصاحبه پذيرش دوره دكتري قصد چاپ كتاب دارند ولي معمولاً زمان لازم را ندارند و ميبايست در مدت كوتاهي فعاليتهاي مربوط به چاپ كتاب انجام گيرد. همچنين، بسياري از افراد قصد چاپ دست نوشتهها و اشعار و داستانهاي خود را دارند و ميخواهند در قدم اول با تيراژ پاييني كار را به انجام برسانند. كتاب با تيراژ پايين مزيتهاي اقتصادي نيز دارد. براي مثال، چاپ كتاب با تيراژ پايين ميتواند براي افرادي كه نميتوانند پيشبيني خاصي از موفقيت اثر علمي خود انجام دهند بسيار مناسب است. زيرا احتمال دارد نويسنده كتاب خود را با تيراژ بالايي چاپ نمايد و چون اولين تجربه نويسندگي را سپري ميكند كتاب نتواند توجه و استقبال لازم را از نظر مخاطبين كسب نمايد و بدين سبب دچار زيان شود.
وب سايت چاپ كتاب و ترجمه كتاب نارون را مشاهده كنيد.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۴ شهريور ۱۳۹۷ساعت:
۰۲:۵۸:۱۷ توسط:مهرداد بلاغي موضوع:
چاپ كتاب فرايندي است كه طي آن يك نوشته كه به ميتواند به صورت تاليف يا ترجمه باشد، در قالب كتابي با ساختارهاي استاندارد و پذيرفته شده حوزه نشر آماده سازي و به چاپ ميرسد. اما براي اينكه يك كتاب چاپ شده داراي اعتبار و امتياز باشد بايد مجوزهايي داشته باشد. بنابراين چاپ كتاب با مجوز رسمي داراي مراحلي است كه در اينجا با برخي از اين مجوزها و مراحل آشنا خواهيد شد. البته بايد دقت نمود كه اين مجوزها در كشورهاي مختلف متفاوت است و ممكن است در هنگام چاپ كتاب در ايران نياز به مجوزي باشد كه در ساير كشورها آن مجوز وجود ندارد و بالعكس.
به صورت كلي براي چاپ كتاب با مجوز رسمي بايد از سه مرجع براي اخذ مجوز اقدام نمود. در مرحله اول بايد نسبت به دريافت شابك (ISBN) اقدام كرد. شابك مخفف عبارت شماره استاندارد بين المللي كتاب ميباشد و شامل يك كد ۱۳ رقمي است كه به هر كتاب اختصاص مييابد. اين كد در ايران از طريق خانه كتاب قابل دريافت است. قابل ذكر است كه شابك يك كتاب با تجديد چاپ آن تغييري نمي يابد.
مجوز ديگري كه قبل از چاپ كتاب بايد نسبت به تهيه آن اقدام كرد فيپا است كه مخفف فهرست نويسي پيش از انتشار است و توسط سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران ارائه ميشود. فيپا شامل اطلاعاتي است كه در پشت صفحه عنوان كتاب درج ميشود. براي دريافت فيپا نياز به ارائه شابك، پرينت كتاب و نسخه الكترونيكي آن در قالب CD است.
مجوز نهايي و شايد بتوان گفت مهمترين مجوز براي چاپ كتاب مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است. براي دريافت اين مجوز بايد اطلاعاتي مانند فيپا و شابك كتاب به همراه نسخه پرينت شده و نسخه الكترونيكي آن و همچنين طرح جلد رنگي كتاب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تحويل داده شود. اگر كتاب در حوزه علم و دانشگاه باشد ممكن است مجوز آن حتي در طول يك هفته صادر شود اما براي كتابهايي كه ممكن است محتواي آنها تضادهايي با قوانين داشته باشد دريافت مجوز ميتواند حتي تا ۴ ماه نيز به طول بينجامد.
وب سايت چاپ كتاب و ترجمه كتاب نارون را مشاهده كنيد.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۴ شهريور ۱۳۹۷ساعت:
۰۱:۵۴:۰۶ توسط:مهرداد بلاغي موضوع: